
Lenktynių simuliatoriai - tai žaidimas ar tikra patirtis?
Ar kada svajojai išbandyti savo jėgas su galingu lenktyniniu automobiliu realioje pasaulinėje lenktynių trasoje? O gal būtų įdomu palyginti savo ir sportininkų rezultatus? Bet ar pasitaikius tokiai galimybei realybėje, tikrai užtektų drąsos: „O jei neišvairuosiu, o jei atsitrenksiu, tai žiūrėk ir sukaupto turto nepakaks, kad susimokėti."
Milijonas nenukrito, bet atsisakyti tokios svajonės neketinu. Todėl netikėtai po akimis pasimaišiusi Sim studija patraukė žvilgsnį. Ne, čia nežaidžiami kompiuteriniai žaidimai. Tai vairavimo simuliatorių akademija, kur galime ne tik vieną kartą pabandyti, bet ir nuolatos tobulėti su instruktoriu. Simuliatoriai ir jų patirtis (vairas, stabdžio ir greičio pėdalai) visiškai atitinka realybės pojūtį, todėl po 20 min simuliatoriaus kėdėje tiek rankų raumenys tiek per nugarą bėgantis prakaito lašai primins, kad tai ne šiaip kompiuterinis GTA ar SIMS.
Jei jums kyla klausimų, kam eiti iš namų, jei galima pavairuoti kompiuterį namie, tai pasakysiu jums tikrai reikia tai išbandyti. Kai pirmą kartą čia atsidūriau, galvojau „mech, kas čia tokio“ tai galiu pasakyti:
Pasirodo, šie simuliatoriai yra sureguliuoti taip, kad pojūtis atitinka realią patirtį ir tai yra tie patys simuliatoriai, ant kurių treniruojasi ir lenktynių pasaulio ir Lietuvos žvaigždės. Lygiai taip pat kaip ir trasos kuriomis važiuojate, idealiai atitinka realias pasaulines lenktyniu trasas, o pasirinkti automobilių modeliai (varomi galu ar priekiu, mechaniniai ar automatiniai) taip pat iš esmės keičia visą patirtį. Žiūrėk įlėkei į posūkį per greitai ir jau žiūri, kaip tavo automobilio galas lenkia tavo priekį, o vairas nebeklauso, tik spėk stabdį spausti ir nagus patraukti (kad besisukantis vairas nenutarkuotų).
Tai kaip viskas vyksta?
Pirmiausia, atvykus Sim Studijos instruktorius, papasakoja šiek tiek apie simuliatorius, paklausinėja apie norus ir įgūdžius, pasiūlo kokį automobilį pasirinkti. Galbūt taviškis varomas galu ir tau įdomiau pasimokyti su panašiu. Tuomet supažindina su simuliatoriumi ir padeda į jį įsitaisyti. Nėra, tai kažkoks labai sudėtingas procesas, bet kaip ir minėjau, jie atitinka sportinius, todėl patogaus masažinio fotelio nereikėtų tikėtis. Supažindina kur gazas, kur pavaros, kaip kas jungiasi ir ką daryti jei „apvirtai“ posūkyje. Teisybės dėlei pasakysiu, kad pirmam kartui ėmiau automatinę mašiną, kad nereikėtų dar vargti ir su pavaromis. Tuomet paleido mokymosi modelį. Tai pirmiausia pasitreniravau, ką reiškią spausti gazą iki galo, o spausti tikrai yra ką. Tada, kaip stabdyti, kad automobilio galas kuo rečiau bandytų tave aplenkti posūkyje. Na ir pasirengę šokti į trasą.
Pirmiausia, su mokomuoju režimu - t.y. sufleriu, kada stabdyti, kada spausti gazą. Ir kaip įdomu... kaip pagauti tas sekundės dalis ir centimetrus, kad į posūkį neparlėkti per staigiai ar nesustoti per toli. Pasipraktikavus artėja eilė lenktynėms. Negaliu pasakyti, kad galėjau aplenkti kartu buvusius ir ne pirmą kartą važiuojančius vyrus, bet pagavus azartui ir žinant, kad namų nereikės parduoti jei "neišlaušiu" posūkio teisingai, tikrai leido jaustis vis drąsiau ir drąsiau. Ir negaliu pasakyti, kad instruktorius čia mane pagirtų... Bet, jausmas, kad kartais gali įvažiuoti į mašiną ir matyti kaip ji slystą nuo kelio, o tu per plauką išslysti ir kažką (kad ir atsiliekant 2 ratams) aplenki buvo malonu. Tiesos labui, turiu paskyti, daužyti mašinų nei savų, nei kitų negalima, bet vyrai buvo atlaidūs.
Bet ar tai rimta?
Kaip ir minėjau, po ne pilnos treniruotės buvau šlapia. Gazas ir stabdis, tikrai reikalauja šiek tiek raumenukų, o vairas.. na, čia jau kita istorija. Yra reikalų jį pasukinėti, na o jei jau išvažiavęs iš trąsos sukiesi trečią saulute, tai tik spėk nagus atitraukti, kad vairas pirštų neišsukiotų. Beje, įdomus faktas tai, kad profesionalai ne tik treniruojasi su tokiais simuliatoriais, bet net ir ne profesionalai, geba įdėję pakankamai darbo valandų, vien iš simuliatorių persėstį į lenktyninį automobilį trasoje ir parodyti puikius rezultatus.
Na, ir pabaigai geriausia dalis. Pasirodo, Sim Studija visoje Lietuvoje, nuolatos skelbia turnyrus, kuriuose galima laimėti, tikrą pasivažinėjimą ferarri, porshe ar kitu galingu automobiliu trasoje. Bet tam, žinoma, vien simuliatoriaus neužteks dar reikės klausyti instruktoriaus, nes tos sekundės dalys, pasirodo, gerinamos labai lėtai. Užsiėmimai gali vykti savame draugų rate, prisiderinus prie kitų grupių ar net susitarus privatų laiką tik sau. Atrodo, vairuoti moku, bet už nugaros ramus kalbantis balsas, tikrai atveria dar neišmėgintus horizontus.
Suma sumarum. Įdomus laisvalaikis suagusiems, vien todėl, kad tai tikrai saugiai padeda tobulinti jūsų vairavimo įgūdžius ir supratimą kelyje. Su draugų kompanija labai lengvai pagaunamas azartas ir noras tobulėti. O geriausia dalis pasitikėjimas, ir galimybė nesijaudinant, kad teks brangiai mokėti už klaidas, išbandyti absoliučiai nuostabiuss galinguss automobilius ir sudėtingiausias pasaulio trasas.